Deltagarkategorier

Kategori A – Skolboende:

Samtliga boende spelare och ledare betalar en deltagaravgift där boende och 11 st måltider ingår, disco samt fria resor med buss.

Kategori B – Eget boende:

För lag som bokar sitt boende på egen hand. Samtliga deltagare betalar en deltagaravgift samt en ledare per lag. I deltagaravgiften ingår fria resor med buss samt disco. Matkuponger för måltider finns att köpa i närbelägen skolmatsal.

Avgifter & Betalning

Nedan finner ni de olika deltagarkategorierna samt priser för 2024 års cup.

Kategori A – Skolboende

Anmälningsavgift: 1950 kr/lag

Deltagaravgift: Uppdateras inom kort.

Vad ingår i priset?

✔ Administrations- och tävlingskostnader

✔ Logi 5 dagar/4 nätter

✔ 11 st måltider

✔ Fria resor med buss

 ✔ Invigning och disco    

Kategori B – Eget boende

Anmälningsavgift: 1950 kr/lag

Deltagaravgift: Uppdateras inom kort.

Vad ingår i priset?

✔ Administrations- och tävlingskostnader

✔ Fria resor med buss

 ✔ Invigning och disco    

Eget boende:

Laget bokar boende på egen hand. Samtliga deltagare och spelare betalar en deltagaravgift. Minst en ledare per lag ska lösa en deltagaravgift. I deltagaravgiften ingår fria resor med buss. Matkuponger för samtliga måltider finns att köpa i närbelägen skolmatsal.

JHFF lag & Medlemsföreningarna

Anmälningsavgift: 1950 kr/lag

Deltagaravgift JHFF lag: Uppdateras inom kort.

Deltagaravgift Medlemsföreningarna: Uppdateras inom kort.

Vad ingår i priset?

✔ Administrations- och tävlingskostnader

✔ Fria resor med buss

✔ Invigning och disco    

Betalning av avgifter

Sista dag för betalning av anmälningsavgift: 23 mars 2025

Sista dag för betalning av deltagaravgift: 27 april 2025

Vid inbetalning ska det ID nummer som ni fått vid anmälan ALLTID anges samt vilket lag betalningen gäller.

Betalningar inom Sverige:

Swedbank – Bankgiro: 5924-6801

Nordea – Plusgiro: 443 43 80-4

Betalningar från utlandet:

Swedbank-Bankgiro

BIC-kod: SWEDSESS

IBAN: SE45 8000 0814 7197 4766 2543

Nordea-Plusgiro

BIC-kod: NDEASESS

IBAN: SE06 9500 0099 6034 4434 3804

Adress till Storsjöcupen:
Föreningen Storsjöcupen
Klövervägen 4
831 62 Östersund

Storsjöcupen är en helt kontantfri cup. Vi tar ej emot några kontanter, vare sig sedlar eller mynt. Kort och Swish är de betalningsmetoder vi godkänner.               

Återbud/avanmälan

Anmälningsavgiften är inte återbetalningsbar.

Vid återbud/avanmälan efter 1 juni betalas varken anmälnings- eller några deltagaravgifter tillbaka.

Boende

Incheckning på skola från klockan 12.00 tisdag 1/7

Att bo på skola:

Minimum två och maximalt fyra ledare ska bo tillsammans med laget på våra förläggningar och ansvarar för ordning och kontakt med våra skolvärdar. Samtliga som bor på våra skolor ska lösa en deltagaravgift och lösa ut ett cupband som ska bäras runt handleden under hela vistelsen.

På er lagsida kommer det att stå vart ert lag ska bo under turneringen. Detta publiceras så snart utplaceringen av alla lag är klar. Observera att storleken  på sovsalen baseras på antalet förbokade och betalda deltagaravgifter. Utrymmet per deltagare är beräknat på en maxbredd om 90 centimeter per madrass.

Alla boende på våra förläggningar är ansvariga för en avslutande grovstädning av sin sovsal innan utcheckning. En slutbesiktning görs av våra skolvärdar i samband med utcheckningen. Vid eventuell utebliven städning eller ej återlämnade nycklar kommer Storsjöcupen att fakturera er förening för de faktiska kostnaderna. Vi vill med detta förmå lagen att lämna förläggningarna i samma skick som vid ankomst.

Se till att ansvariga för laget kontrollerar så att alla uppgifter för laget stämmer på er lagsida.

Ordningsregler:

För att göra er vistelse i Östersund trivsam för alla gäller följande:

✔ Respektive ledare ansvarar för ordningen på förläggningen.

✔ Det är strängt förbjudet att förtära alkohol på förläggningen samt i anslutning till anläggningen.

✔ Tystnad gäller på alla förläggningar mellan 23.00–06.00.

✔ I händelse av sjukdom eller olycksfall kontaktar du skolvärdarna och planvärdarna.

✔ I matsalen ser du till att alla uppträder lugnt och städat, respekterar köbildning och plockar bort efter sig.

✔ All åverkan på material och inredning ersätts av den förening som orsakat skadan.

✔ Grovstädning ska göras av respektive lag innan utcheckning.

✔ Medverka till att alla uppträder vänligt och med respekt mot övriga på anläggningen.

Vi uppmanar alla deltagare och ledare att aldrig lämna värdefulla föremål eller pengar på skolan!

Mat

Varje dag serverar vi vällagad husmanskost på våra anläggningar från middag på tisdagen till frukost på lördagen. Alla måltider ingår för de som betalat för Kategori A och bor på våra anläggningar. Matkuponger finns att köpa på respektive anläggning för de som betalat för kategori B eller övriga som önskar äta.

Tider att ha koll på:

Frukost 06.30-09.00

Lunch 11.00–14.00

Middag 16.30–19.00

Specialkost anmäls via er lagsida. Kom ihåg att anmäla detta i god tid, anmälan för specialkost stänger den 9/6.

Priser för matkuponger:

Frukost 70 kr

Lunch 100 kr

Middag 100 kr

Barn till och med 10 år:


Bussar

  Uppdateras inom kort.  

Parkering

  Uppdateras inom kort.  

Sjukvård / In case of emergency

Vid akuta ärenden 
https://www.sosalarm.se tel. 112 

Sjukvårdsrådgivning
https://www.1177.se/Jamtland-Harjedalen tel. 1177

Eventsjukvård Jämtland
ring 076-770 30 57 så svarar en sjuksköterska 

Odensala Hälsocentral
063-14 22 00


Villkor

Försäkring

Ansvarig lagledare är skyldig att se till att samtliga deltagare är försäkrade på planen. Varje enskild deltagare ansvarar för sin försäkring utanför planen. Storsjöcupen har inga kollektiv a försäkringar som täcker skador, sjukdomar, stölder eller skadegörelse.

Inställd turnering

Storsjöcupen är inte återbetalningsansvarig vid händelser som ligger utanför Storsjöcupens kontroll, så som krigsliknande händelse, eldsvåda, översvämning, avbrott i allmänna kommunikationer, där arrangemanget måste ställas in eller avbrytas.

Säkerhet

Storsjöcupen har en väl uppbyggd säkerhetsorganisation. Den leds av vår säkerhetssamordnare som under sig har ett antal aktörer till din hjälp. Storsjöcupen har en egen ungdomsgrupp som leds av vuxna som till sin profession arbetar med ungdomar. Utöver detta så samarbetar vi med polis, räddningstjänst, bevakningsföretag och nattvandrare.